TAU studentų kelionė po Žemaitiją

144

TAU studentai tradiciškai mokslo metus užbaigė istorijos, gamtos, architektūros ir kulinarijos paskaitomis, visą dieną skaitomomis kelionėje po Žemaitiją ir jos sostinę.

Pažintis su Žemaitija prasidėjo tik išvažiavus iš Kauno, kai gidė iki pat Telšių pasakojo apie sudėtingą ir nelengvą žemaičių istoriją. Mieste ant 7 kalvų mūsų laukė nepaprastai energingas, iškalbus ir sąmojingas gidas, su kuriuo bemat prabėgo 2 valandos, per kurias sužinojome apie šlovingą Žemaitijos istoriją, tvirtą žemaitišką būdą, pamatėme  dailininkų ir Vilniaus dailės akademijos Telšių fakulteto studentų darbus, puošiančius miestą. Gaudžiant Sekminių varpams, lankėmės Šv. Antano Paduviečio katedroje, apžiūrėjome vienuolyną, kunigų seminariją, klausėmės 23 varpų kariliono garsų. Pasigėrėjome vaizdu į Masčio ežerą, kurio krante įrengtas puikus amfiteatras, sutraukiantis į šventes gausų miesto gyventojų ir svečių būrį.

Baigę pažintį su miestu, vykome į mažąsias Rumšiškes-etnografinį muziejų po atviru dangumi, lankėmės neturtingo žemaičių valstiečio, vidutinioko ir turtingojo sodybose, susipažinome su jų buitimi.

Telšiuose mūsų dar laukė pažintis su Žemaitijos kulinariniu paveldu bei neįprasti savo valgiais pietūs. „Senamiesčio kavinės“ savininkė mums pristatė gausų Žemaitijos kulinarinį paveldą: „šilkinę košę“, šiupinį, šutintas bulves su trintomis kanapėmis, kastinį su silke ir svogūnais bei cibuliene. Atsigaivinome gira bei mėtų arbata. Visą ekskursijos laiką mes girdėjome tik ypatinga vietinių pagarba apgaubtą žemaičių kalbą, todėl papietavę tarėme „baisia dėkui“ ir tęsėme pažintį su Žemaitija. Didžiausias Lietuvoje medinės architektūros Biržuvėnų dvaras, Luokė ir jos apylinkės, kur XIX amžiuje siautėjo „svieto lygintojas“ Tadas Blinda ir Šatrijos kalnas, nuo kurio apžvelgę bekraštį horizontą, stovėdami ratu apie liepsnojantį aukurą, dainomis ir užkalbėjimais palydėję ugnyje degantį blogį, baigėme pažintį su puikiu Lietuvos regionu Žemaitija.