IV tarptautiniame konkurse „Kaunas Sonorum“ – tarp laureatų mūsų „žigaitukas“!

0
142

Lapkričio 29 – gruodžio 2 d. Kaune vyko IV tarptautinis klasikinės muzikos atlikėjų konkursas „Kaunas Sonorum“, globojamas Kauno miesto mero Visvaldo Matijošaičio. Į Kauną sugužėję daugiau kaip 600 jaunųjų muzikos atlikėjų iš 24 šalių  varžėsi fortepijono, styginių instrumentų, akordeono, pučiamųjų instrumentų ir dainavimo grupėse.

Pučiamųjų grupėje C (13 – 15 metų amžiaus) kategorijoje varžėsi ir Kazlų Rūdos Rimvydo Žigaičio mokyklos pučiamųjų instrumentų specialybės mokinys Tadas Ruzveltas (7 kl.). Kartu su mokytoju metodininku Gintautu Puskunigiu Tadas konkursui parengė įspūdingą 3 kūrinių programą, nors C kategorijoje pagal konkurso nuostatus buvo reikalaujama 2 kūrinių. Vertinimo komisijai (pirmininkas prof. Robertas Beinaris, nariai J. Gruodžio konservatorijos direktorius Kęstutis Bliujus ir muzikos pedagogas iš Latvijos Janis Ivuškans) didžiulį įspūdį padarė Tado atliekami Johano Stamitz Koncerto klarnetui B dur I dalis, Algirdo Klovos „Abejonė“ ir  Henri Rabaud „Solo de concours“ op.10. Tadui akomponavo pianistė Ieva Žemaitytė. Pučiamųjų grupės C kategorijoje varžėsi 35 konkursantai. Nepaisant nedidelės plaštakos traumos, patirtos likus vos 3 dienų iki konkurso,Tadui Ruzveltui ir šį kartą fortūna buvo palanki – komisija jam skyrė trečiąją vietą. Pučiamųjų grupės C kategijos nugalėtoja, pelniusi pirmąją vietą, tapo jauna atlikėja iš Suomijos Nuppu Neilikka Salmiovirta (tūba).

„Dalyvauti tokio pobūdžio konkurse, yra ne vien prestižo reikalas, tai byloja apie faktą, kad jau esame tam tikroje profesionalumo stadijoje“, – kalbėjo Gintautas Puskunigis. “–Tokio lygmens konkursuose vyksta varžymasis  tarp pačių geriausiųjų, kai tam tikri muzikiniai niuansai lemia komisijos sprendimus. Užlipti ant laureatų pakylos ir pasiekti tokį profesionalumo lygmenį, reikia nuolatinio, nuoseklaus ir intensyvaus kasdieninio darbo, t.y. daug treniruotis ir gerai maitintis, kaip pasakytų sportininkai bei  neskraidyti per dviračio rankenas, nors  nežinau ar geriau skraidyti padebesiais… Pasiekėme tokią mokymosi stadiją, kad norint ryškesnio progreso, savarankiško ruošimosi jau nebepakanka. Džiaugiuosi, kad palankiai susiklosčius aplinkybėms mūsų  „treniruočių“ procese jau pradeda dalyvauti iškilūs muzikos pedagogai. Kalbu apie Tado dalyvavimą Italijos „Licino Refice“ konservatorijos profesoriaus Antonello Timpani meistriškumo kursuose klarnetininkams, vykusiuose š.m. lapkričio 15- 16  d. Muzikos  akademijoje. Grojom visą programą ruoštą šiam konkursui, profesoriui labai patiko Tado muzikavimas, garso formavimas ir kai kurių muzikinių frazių savitas interpretavimas o sužavėjo ppp (pianississimo) – labai tyliai groti. Aišku gavome keletą naudingų technologinių patarimų.  Be to  norėčiau priminti seną bet ypač svarbią pedagogikos tiesą – mokinio tėvų vaidmens svarbą mokymo procese. Tiek Tadas, tiek ir aš sulaukiu palaikymo iš Tado tėvų,  net vertingų patarimų po koncertų ar konkursų. Man, kaip pedagogui, žymiai lengviau skatinti mokinį siekti rezultatų, kai žinau, jog tas rezultatas rūpi ir jo tėvams. Pažįstu Tado šeimą ir žinau, kad ne tik rezultatas rūpi Tado tėveliams, jie ypač domisi pačiu mokymosi procesu, kokias tobulėjimo galimybes siūlo mūsų meno mokykla, pagal galimybes stengiasi sukurti kuo palankesnes sąlygas vaikų muzikiniam tobulėjimui kartu vykdami į klasikinės muzikos koncertus Filharmonijoje ar muzikiniame teatre. Beveik visuose konkursuose, kuriuose dalyvavo Tadas, vykdavo ir vienas iš tėvų. Pastarajame dalyvavo mama.“

Pasiteiravome, kokius įspūdžius paliko konkursas „Kaunas sonorum“ mūsų daugkartinio  tarptautinių ir respublikinių  konkursų laureato, daugelio įvairių festivalių, koncertų dalyvio mamai: „Kaip ir kiekvieno kito konkurso metu – pirmiausia nerimas ir jaudulys dėl savo vaiko, kad jis atlaikytų įtampą, kad „nepavestų“ instrumentas, kad nepasimirštų natos, kad neišdžiūtų burna… Dalyvavimas šiame ir kituose konkursuose, padeda susidaryti bendrą įspūdį, kaip sūnus tobulėja. Man, nors ir neturinčiai muzikinio išsilavinimo, ta pažanga irgi yra matoma. Esu be galo dėkinga Kazlų Rūdos Rimvydo Žigaičio meno mokyklos pedagogams, mokantiems Tadą, o ypač specialybės mokytojui Gintautui Puskunigiui, už begalinę kantrybę ir atsidavimą ne tik mano sūnui, bet ir kitiems mokiniams, kai dirbama neskaičiuojant nei asmeninio laiko, nei sveikatos. Nepaisant puikaus mūsų meno mokyklos pedagogų darbo, prieš kiekvieną konkursą (ne išimtis ir šis) nerimauju ir dėl to, ar „nepaves“ koncertmeisteris, ar bus su kuo mano sūnui ruoštis ir dalyvauti konkurse. Naudodamasi proga, noriu nuoširdžiai padėkoti Ievai, kad tokiais svarbiais momentais sutiko padėti. Konkurse „Kaunas sonorum‘ pastebėjau dar vieną svarbią, pavydą keliančią detalę – kai kurių šalių (pvz. Estijos, Latvijos, Baltarusijos, Rusijos ir kt.) laureatus atvyko pasveikinti tų šalių valdžios atstovai – ambasadų pareigūnai, garbės konsulai. Labai norėtųsi, kad ir mūsų meno mokyklos vaikai sulauktų tokio palaikymo tarptautiniuose konkursuose.“

Pats konkurso dalyvis ir laureatas, paprašytas pasidalyti mintimis apie praėjusį konkursą kalbėjo: „Kai groju, siekiu, kad tai būtų tobula. Tačiau šįkart ne viskas buvo tobula. Vienas, kad ir labai mažas netikslumas, mane šiek tiek sutrikdė ir tai turėjo neigiamos įtakos mano tolesniam atlikimui.“  Ir šyptelėjęs pidūrė: „Taigi man reikia mokytis tinkamai reaguoti į nesėkmes ir dar daugiau groti“.

Kazlų Rūdos Rimvydo Žigaičio meno mokyklos vardu sveikiname Tadą ir jo mokytoją Gintautą tapus tarptautinio konkurso laureatais ir linkime nepritrūkti atkaklumo ir kantrybės mokantis ir siekiant tobulumo.

Rimvydo Žigaičio menų mokyklos inf.

KOMENTUOTI